småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vi väntar och väntar...

Publicerad 2009-03-03 12:53:07 i Allmänt,




Så var det dags att vänta på provsvar igen. Inte det roligaste man kan göra, men bättre än alternativet. Den här gången fick vi åka hem i alla fall. Vi behövde inte vänta på provsvaren och det är ju lugnande i sig. Förhoppningsvis så är värdena fortfarande på väg åt rätt håll. OM de är det så kan jag kanske slappna av lite.

Det är den där varningen om att man inte ska bli förvånad om värdena sjunker igen efter att medicinen slutat verka och kroppen ska fixa tillverklningen av trombocyter utan hjälp. Det sas på ett sätt som gör att jag FÖRVÄNTAR mig att de ska sjunka. Varför skulle de inte göra det? Varför skulle det gå över så smidigt på just mitt barn... Jag vet att det här är väldigt sällsynt och att nittio procent av alla som drabbas blir helt friska inom några veckor, kanske månader.

Jag kan bara tänka på de tio procent som INTE blir friska. Vad händer med dem?
 
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela