småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

När han sover, då SOVER han...

Publicerad 2009-03-03 15:21:23 i Allmänt,



Jag vann!!! Inte helt oväntat. Lillebror somnade efter sitt maraton "mamma..., mamma, mamma... etc" Jag fick lite tid vid datorn och jag fick lite gjort här hemma. Som tvätt, disk och annat lika roligt.

Nu måste jag väcka den lille sjusovaren, när han väl somnat då sover han minsann! Vi ska snart hämta storebror från dagmamman. Han har minsann fått vara ute och rasa i snön hela dan. Det tar jag för givet redan nu med tanke på att de ALLTID är ute. Härligt med den inställningen som dagmamman har. Jag kan alltid lita på att barnen har varit ute så mycket som bara är möjligt.. Vissa dar äter de till och med lunchen ute. Ja, även på vintern!

Det är skönt att veta de dagar man inte hinner allt man skulle vilja själv. Som förälder känner jag att det oftast är där det brister. Särskillt på vintern. Jag hinner inte vara ute med barnen. Det blir oftast inne lekar på eftermiddagarna, man ska ju hinna med så mycket annat också. På sommaren är det lite enklare när det är ljust mest hela tiden. Men med tvätt, städning, matlagning, disk och allt annat som måste hinnas med så är det inte alltid så lätt att hinna med en lekstund ute också efter jobbet...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela