småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Jobb ångest!!!

Publicerad 2009-03-05 11:31:50 i Allmänt,



Jag ska jobba imorgon! Oj, vad det känns ovant! Vi har haft sjuka barn i 5 veckor nu och lillebror blir hemma minst en vecka till!!! Vågar inte ens tänka på hur våra löner kommer att se ut nästa månadsskifte... HUVVA!!!

i vilket fall så har jag varit hemma med lillebror i två veckor nu så i morgon och åtminstonde halva nästa vecka är det makens tur!

Kanske inte så konstigt att jag har lite jobbångest efter den här pärsen. Det är ju inte riktigt samma sak att softa hemma som att vara med i arbets stressen. Som tur är gillar jag mitt jobb. Det mesta av det åtminstonde. Men tiderna är inte de bästa om jag ska vara ärlig. Att komma he runt halv åtta, åtta på kvällarna när man har småbarn är ingen höjdare. Även om det blir fina slantar i slutet på månaden.

Usch och Fy! Nu måste jag kolla vart alla mina jobbgrejor är...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela