småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Dags att sätta igång då...

Publicerad 2009-03-23 14:08:13 i Allmänt,



Har precis fått veta att bilen är klar!
Skönt att de hann med den idag. Jag är alltid nervös när vi lämnar in bilen, att de inte ska bli klar i tid så att jag ska måsta lösa en massa logistiska problem som jag inte räknat med...

Särskillt glad är jag att jag sloipper gå och hämta storebror. Det är inte långt och normalt sett är det en skön prommis. Men idag känns det mer som livsfarligt. Det har snöat. Det i sig är väl inte hela världen, men nu har det snöat så att blankisen är dold! Snön vilar bara lite lätt på blank is vilket innebär att varje steg man tar är det en överhängande risk att man halkar omkull. Och idag är jag inte riktigt på humör att leka bambi med barnen.
Hade det bara varit lite varmare så hade jag välkomnat snön. Då hade den hjälpt till att få bort isen istället för som nu bidra till halkan.

Det märks väl inte så där jätteväl att jag är less på vinter nu...?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela