småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lunch och sedan BVC

Publicerad 2009-02-23 12:02:21 i Allmänt,

Lillebror har duschat, ett måste när man ska till doktorn. Båda barnen är påklädda, nästan i alla fall, och nu sitter de och äter lunch. Tur att det finns snabba nödlösningar som ovan sådana här dar! Vi ska åka om en halvtimme för att vara säkra på att hinna i tid till BVC. Lillebror ska få sin 18 månaders spruta. Hoppas jag...

Han leker fortfarande "prickig korv"!!! Maken var till doktorn med honom i onsdags och då var han prickig. Läkaren reagerade på att han hade smultron tunga och han fick ta blodprov. Inte scharlakansfeber. Alltså inget att oroa sig för!!!

Jag är tveksam jag.

Inget att oroa sig för...???
Hmmmmm.....
Om det inte finns något att oroa sig för varför är han då prickig fortfarande?
Om det är feberprickar, varför dök de inte upp förrän febern gått ner?
Han är till och med prickig inuti munnen!!!
Som tur är verkar han inte besväras av prickarna. Tack och lov för det i alla fall!

Vi får se vad doktorn och sköterskan på BVC säger. Jag tänker fråga åtminstonde!
Tycker fortfarande att han känns hängig och trött.
">

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2009-02-23 12:08:31

Kan det vara tredagarsfeber?? Om han inte haft det förut dvs...

Då kommer ju prickarna efter att febern gått ner. Men de brukar ju försvinna ganska fort...

Konstigt.

Ha en trevlig vecka =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela