småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tisdag...

Publicerad 2008-05-06 08:49:19 i Allmänt,

Storebror är lämnad på dagis, lillebror övar sin krypteknik. Mestadels glatt joller blandad med någon liten protest... Härligt glatt barn! Lugn, glad, nöjd, nästan aldrig ledsen.
Ja, utom i natt då...
Var upp cirkus en gång i timmen för att leta nappen. Han sov inte alls bra och därför sov ju inte jag heller. Föräldraledigs lott antar jag... Snart makens tur. Jag börjar jobba deltid 22/5. Helt otroligt vad tiden har gått fort.
Hann inte riktigt med mig mellan sjukdomarna...

Idag ska jag ringa dagmamman vi funderar på att söka till.
Har försökt prata med storebror om dagmamma men han verkan inte förtjust i idéen. Han ändrar nog mening bara han får prova på. Stackarn vet ju inte vad det innebär. Det är inte lätt att ha koll på allt och hänga med i svängarna när man bara är tre! Dagmamman är i alla fall varmt rekommenderad av alla vi känner. Folk som haft barn hos henne, som haft barn där hon arbetade på förskola förut och en som jobbat tillsammans med henne. Nu är det bara personkimin som ska stämma...

Jakten på goda kakor fortsätter...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela