småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Dränering!

Publicerad 2008-03-26 10:19:14 i Allmänt,

Nu är det DJUPA hål runt snart hela kåken...
Riktigt djupa! Runt 1,5-2 meter.
Inte illa.
Eller, ILLA!
Farligt i alla fall. Det gäller att hålla i barnen när man är ute. Nästan så det är tur att storebror är sjuk (igen).

Mest spännande är alla rör, avlopp, vattenledning etc som de hittar runt huset, men som inte går till huset... Vissa går att kapa, vilket är bra, men andra är inte riktigt klart vart de tar vägen... HMM....

Sedan måste stenkistan läggas under befintliga ytjordvärmeslangar... Fattar inte riktigt hur det ska gå till men jag antar att jag får lita till grävgubbarnas yrkeskunskap...

Hopp om gräsmatta finns åtminstonde i allra högsta grad. Fröna borde gro samtidigt som resten av gräsmattan växer upp... Då fattas bara grillen...
">

Kommentarer

Postat av: Lia Florenz

Publicerad 2008-03-26 10:24:29

Godmorgon på dig ;)

Postat av: CAZZIS

Publicerad 2008-03-26 10:34:18

Godmorgon, ha en underbar dag! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela