småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Fuktskada!!!

Publicerad 2008-07-31 22:31:42 i Allmänt,

Avskyvärt ord!
Ännu värre upplevelse.
Och än så har det bara börjat.

När vi flyttade in i januari så tog det inte många dagar innan vi fick ett fuktgenomslag i källaren.
Vi visste om att det behövde dräneras men inte att det var SÅ akut!
Vi har inte fått tomten återställd än...

Och nu nästa bakslag!
Det nya badrummet på övervåningen.
Renoverat 2003!
Helkaklat med golvklinkers och golv värme.
Jättefint.
Bra och mysigt!
Men felande!!!!

Det har runnit vatten så det syns i taket våningen under!!!
Helt otroligt.
Badrummet som är sedan 50-talet är det inga problem med...
Sen säger de att det nya badrummet kan vara ett riskbadrum.
Helkaklat badrum i ett hus med träbjälklag... Illa...

Varför sa inte anticimex det när de besiktigade huset.
De var ju ändå här två gånger på mindre än en månad för att besikta huset???????

Jag får ont i magen och mår illa.
Försäkringen täcker inte golvet i badrummet!
Stor undran över hur de kan säga det...
SKaderegleraren kommer imorgon för att kolla.
Hoppas han har något bra att komma med.
Vi behöver det nu!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela