småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Usch! och Fyyy!

Publicerad 2007-12-27 23:24:42 i Allmänt,

Hur kan 2,5 ml pencillin resultera i sådana mängder av kräka? Och ur en så liten kropp!

Lillebror är inte förtjust i kåvepenin. Det råder inga som helst tvivel om detta. Han börjar gråta så fort han ser medicin sprutan. Spelar heller ingen roll om det skulle råka vara alvedon - sprutan i sig har förstört det hela. Sedan kräks han mer än varannan gång han får pencillin. Lite jobbigt då han får tre doser om dan! Tur att kuren är över i morgon. Kanske han ser på mig med lite gladare blick när det hela är över.

Nu ska bara hostan ge med sig också. Den låter riktigt illa. Han kan knappt andas när han får hostanfall. Och de kommer självklart som mest på natten. Varför ska man sova...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela