småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

The closer och ITP

Publicerad 2013-05-04 01:22:25 i Allmänt,

Man blir lite ställd och förvånad när man tittar på en amerikansk deckar serie och det visar sig att mordoffret dött pga av komplikationer under operation som berodde på ITP... Skrämmande och märkligt.

Känns inte helt omöjligt att det skulle hända med tanke på att många inom sjukvården inte vet vad det är och att vi faktiskt fick vet att det inte var något allvarligt fel på vår son när han hade värden långt under 10 och var täckt av stora blåmärken och var alldeles prickig av petekier.

Tack och lov vet jag inte av att det någonsin ska ha hänt i Sverige. Har fått ett utlåtande av en professor som sa att det var osannolikt att det skulle kunna leda till döden eller allvarlig skada, men det var att han skulle ramla och slå sig så illa, vid en operation så får man ju minst sagt lite hjälp att börja blöda
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela