småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Är det inte det ena så...

Publicerad 2010-10-11 14:00:25 i Allmänt,

...är det alltid det andra...

Nu har vi varit på treårs koll. Jag hade hoppats på att det inte skulle vara några problem alls. Men tji fick jag.
Det räcker tydligen med att ha haft ett problemfritt barn (även om han nu ställer till det en hel del hos dagmamman just nu... Inte riktigt problemfritt ändå liksom). Först får lillkillen ITP och sedan går det och blir kroniskt vilket inte alls är särskillt vanligt, det är ju inte sjukdomen i sig heller... men ändå.

Nu är det dags för nästa sak att bita tag i.
Vi får en remiss till logoped eftersom att han dessutom ligger efter med talet. Han kan inte göra sig förstådd...
Tack för den då.
Ja, alltså allvarligt tack för att det finns hjälp att få det är helt underbart - seriöst!
Men lite ironiskt åt att det alltid är något.
Får vi slappna av för den ena saken så måste det ju komma något nytt innan vi hinner bli bekväma, eller nåt.

Ja, ja. Det är som med allting annat. Bara att ta tag i och få ordning på.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela