småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Inredning

Publicerad 2010-01-10 11:25:46 i Allmänt,

Efter snart två år i huset, bara någon vecka kvar till årsdagen nu, så ser det fortfarande ut som ett flyttlass.
Jag avundas de som kan flytta in i ett hem och ha det pyntat och dekorerat på två, tre dagar. Det känns inte riktigt naturligt men jag beundrar dem ändå.

Själv har jag inte ens fått upp de tavlor jag tycker mest om ännu.
Så vad gör vi istället för att fixa till huset.
Vi beställer fönsterbyte mitt i vintern så det kommer väl att se ännu värre ut under tiden.
Men lite har vi fått till i alla fall, och några vettiga beslut har vi kommit fram till, bara nu alltså.
T ex så ska vi flytta ut köks soffan ut ur köket. Den står halvt snett på grund av att ett element sitter ivägen på väggen som vi vill ha soffan mot. Inte mycket att göra åt det. Men nu ska vi i alla fall flytta ut soffan så den slipper stå snett.
Sörjer lite att vi inte kan ha den eftersom den kommer från min farmor och farfar, jag har sovit många nätter i den här soffan under min uppväxt.

Saken är den att vi är fem pers i familjen så vi behöver verkligen lite sittplatser i köket.
Vi satt igår kväll och pratar om att flytta soffan och samtidigt börjar maken slösurfa lite, tittar in på blocket medans vi pratar.
Och vad hittar han där?
4 stolar som ser ut exakt som våra.
Helt underbart.
Inte för att vi kommer att ha kvar de här möblerna i evigheter utan just därför. Vi kommer att vilja byta ut köksmöblerna så snart lillebror blir lite äldre och slutar härda alla våra möbler. Därför vill vi inte lägga ner särskillt mycket pengar på det hela.

Han har riktigt flyt just nu.
Ifredags pratade vi om att vi behövde en hylla till kontoret.
Då hittar han två 60 cm Billy bokhyllor i björk.
Den bredden tillverkas inte längre och det är exakt vad vi har i "biblioteket"/gillestugan. Passar hur bra som helst.

Tro om det funkar lika bra om vi skulle prata lite löst om att jag skulle behöva ett armband, eller en ring. Jag har ju sett några riktigt fina...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela