småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vi är fortfarande hemma...

Publicerad 2009-02-28 18:41:35 i Allmänt,



Vi har varit på återbesök på sjukhuset i dag. Tror egentligen att lillebror fortfarande är inskriven på avdelningen till och med. Vi har i alla fall inte fått tillbaks patientbrickan...
Dagens blodprov visade att  trombocyterna fortfarande stiger. De har dubblerats på två dagar!!! Lika mycket till så är det ett helt normalt värde.

Tyvärr tror vi inte på att det kommer att gå så lätt. Inte då! Det finns en stor risk att värdet kommer att sjunka drastiskt inom kort. I början av veckan så kommer antagligen värdet att ha börjat sjunka. Då har medicinen slutat verka och frågan är hur längt ner värdet kommer att gå! Ingen vet det idag. Det är bara att vänta och se.

Idag var värdet så pass högt att vi inte behöver komma tillbaks förrän på tisdag! HURRA!!! Några dagar att försöka ta det lugnt och slappa. Tyvärr kommer jag nog att oroa mig så mycket under måndagen att jag inte kommer att kunna slappa ett dugg. Vi har bestämt att ha ett uppsamlings kalas för storebror i morgon. Det kan behövas. Både för att vi ska få något annat att tänka på och för att han kan behöva lite extra uppmärksamhet nu när allt fokus ligger på lillebror.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela