småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tredje, fjärde...kanske femte världskriget

Publicerad 2009-02-09 13:10:54 i Allmänt,




Jag har tappat räkningen. Varje måltid känns som en internationell konflikt. Varje dag är det gråt och skrik och protester. Möjligtvis att jag slipper bråka om jag serverar våfflor varje dag, eller kanske fiskpinnar och pulvermos. Men det känns som att det inte blir så näringsrikt om jag ständigt serverar dessa två rätter varje dag. Sju dagar i veckan, hela året...
Alltså har vi krig vid matbordet.
Varje dag!
Varje måltid!

Hur länge kommer han att orka med detta? Jag kan bara hoppas att det är slutet på trotsperioden. Han fyller ju 4 på fredag så det finns ju ett litet hopp...

Det är märkligt hur han kan svänga, storebror. Från en massa gap och skrik till världens gulligaste kille när han väl ger upp och inser att det blir som mamma säger. Han är inte långsinnt om man säger så.
Dessutom är det rätt ofta allt skrik om att han inte tycker om byts ut mot att det var rätt gott efter att han tvingats äta.

Det gäller bara att stå ut och rida ut stormen så blir det nog super bra så småningom...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela