småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

sjuka barn

Publicerad 2009-02-09 16:20:17 i Allmänt,

kan vara lldeles för friska.

Lillebror har feber. Inte mycket, men det är feber. Storebror har frisknat till efter att ha varit däckad en vecka.

Resultat: Två pojkar som håller på att krypa ur skinnet efter en dag hemma. Egentligen skulle storebror ha fått varit hos dagmamman och lekt med de andra barnen idag. Men då har vi problemet med att ta ut en sjuk kille i kylan för att lämna en frisk kille hos dagmamman. Det funkar inte riktigt.
Alltså får jag stå ut med att det är livat.

Det är lite enklare att  vara mamma när barnen kan leka ute på dagarna. De blir gladare och lugnare. Men när en kille är sjuk blir båda inne.

Jag längtar tills maken kommer hem. Att få lite avlastning skulle inte skada.
Det enda jag fått gjort på min jättestora to do lista är att jag ringt till morfar och bjudit på fika på lördag. Alla förberedelser för att det ska gå att bjuda hem folk är fortfarande inte ens påbörjade!
Panik!!!

Som tur är så är det bara familjen som ska komma så de får ha lite överseende. Vi håller ju faktiskt på att renovera också...
Det är bara det att jag vill att allt ska vara perfekt när barnen fyller år.

Mamma samvetet som spökar.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela