småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ny månad Nya mål?

Publicerad 2009-02-02 12:28:04 i Allmänt,

Frågan är, ska jag sätta upp månadens mål eller inte.

Jag har en mental checklista med saker jag vill få gjord varje månad. Det är långt ifrån alltid jag lyckas med att få allt gjort. Ibland är det ren lathet, om jag ska vara ärlig. Vissa saker behöver man vara två för att klara av och ibland får man en massa andra saker gjorda istället.

Det bästa är när det blir en massa andra saker gjorda istället. Då slipper jag ha dåligt samvete över att inget blir gjort. Jag tycker att det är ok så länge det HÄNDER NÅGOT!!! Huvudsaken är liksom att det inte står still. Vi har så många projekt som är pågående. Mycket påtvingat och en del påbörjat innan det blev totalt kaos. Nu känns det som att det är för mycket. Vi vet inte riktigt vart vi ska börja för att bli klara någon gång.

Jag vet, man gör en sak i taget och till slut är man klar. Men det är just det att börja nysta i röran. Att hitta en början som känns svårt.

Det är ju inte bara alla stora projekt, det är ju vardagen med två, ibland tre, barn som kräver sitt också! Sedan vill vi ju ha lite lugn tid flr oss två varje dag. En stund att varva ner och prata eller bara slappa varje kväll. Det är prio hemma hos oss. Även om det inte blir mycket tid så är det vår tid att ägna åt oss. Ett sätt at arbeta på äktenskapet så att säga...

Jag tror jag ska minimera månadens lista. Två eller tre större saker som bör fixas denna månad. Med ett tilläggsmål att det ska hända något extra varje vecka! Då borde det gå lite framåt...

Till exempel:

  • Vi har fortfarande inte fått upp gipsskivan på nya väggen
  • och därför har vi ingen kapphängare
  • eller hylla till barnen
  • tapeter? Tar vi senare
  • Gillestugan är nästan klar
  • bara lite "duttande" med penseln kvar
  • + golvlisterna
  • sedan ska bokhyllorna ställas lite stadigare... synd om de rasar över barnen ;-)
  • När gillestugan är klar skulle vi flytta på kontoret...
  • Hyllor i sovrummet har vi pratat om i ett år nu
  • och draperi till hallen
  • Nya gardiner...
  •  ...

Dags att sluta innan jag får ångest!
Som sagt det finns lite projekt att välja mellan...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela