småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nattbloggning

Publicerad 2009-02-04 00:40:18 i Allmänt,

Brukar inte blogga vid den här tiden i normala fall. Men jag fick ju slappa i morse så jag är rätt pigg fortfarande. Nackdelen är att jag inte kan göra så mycket här hemma vid den här tiden när alla sover... Fördelen är att jag får en chans att lyssna på tystnaden, och det är inte det vanligaste.

Jag har gett mig själv en rejäl "to do" lista inför morgon dagen. Jag ska hänga tvätt och ladda om maskinen. Dammsuga och torka golv. Försöka fixa till det sista i gillestugan (det vill jag verkligen få gjort nu!!!). Vara med barnen, kvalitetstid!
Disken! Ett evighetsgöra! Mäta fixa med gardinerna. Jag fick inte upp gardinstången idag så det blidde inga gardiner sydda. Tror att jag ska överlåta stången åt maken och sy gardinerna ändå.

Sedan när maken kommer hem vill jag göra klar väggen. Vi hann nästan bli färdiga idag så det vore jätteskönt om den blev helt klar! Så vore det skoj om vi hann möblera om som vi tänkt också. Och kanske sätta upp en kapphängare...

Blev en rätt rejäl lista att hinna med med två barn som vill vara med hela tiden. Inte helt omöjlig men knappast troligt att det blir klart. Får nog se det som en veckolista...
">

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-02-04 00:45:22

Ojoj..vad jag känner igen göromålen! Fixa-listan är lång här, men skam den som ger sig! Lite tid för sig själv är aldrig fel. Natti natti!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela