småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Jour...

Publicerad 2009-02-03 12:41:43 i Allmänt,

Det spelar ingen roll om jag är ledig, sjuk eller vabbar. Jag har alltid jour känns det som.

Det är helt ok att de ringer från jobbet när det är saker de inte riktigt klarar av. Jag ringer själv till lediga kollegor för att få info. Idag har det bara varit saker jag kan förstå att de behöver hjälp med så då är det ok. Det är lite värre när de ringer om nonsens saker som lika gärna kunnat vänta tills jag kom tillbaka eller som de verkligen borde kunna reda ut själva...

Det beror helt på vilka som jobbar. Vissa förväntar jag mig mer av än andra:-). Idag är det ingen som är riktigt haj på det jag gör så jag förväntar mig lite extra samtal. Hittills har det varit relativt lugnt ändå. Vi får se om det blir något strul.

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela