småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Inte hunnit, inte orkat

Publicerad 2009-02-23 11:01:07 i Allmänt,




Jag har varit helt slut efter jobbet hela helgen. Konstigt egentligen. Att jag kan vara helt slut när jag slutar 17, men kan vara rätt pigg när jag slutar 19... Hmmm, måste vara pga alla dagar i sträck.

Vi har varit så duktiga i helgen och satt upp en takantenn. Duktiga och duktiga förresten. Tvugna är nog lite närmare sanningen. Digitaltv:n från telia släcktes och vi blev utan tv helt och hållet. Alltså var det bara att sätta upp antenn så att vi kunde få lite kanaler igen. Har gått över till boxer nu, mest för enkelheten att få några kanaler på tv nr 2...

Vi mätte och var så duktiga innan vi köpte antennkabel. Maken var till och med ute med tumstocken! Vi kom fram till att det var ca 15 meter så jag köpte 20 meter för att ta i lite extra så att vi inte skulle stå med för kort kabel i slutändan.

Just det ja!

Nu när antennen är på plats och vi har försökt dra kabeln på ett vettigt sätt så upptäcker vi att 20 meter inte alls är tillräckligt. Kablen når fram, men det går inte att fästa den på något vettigt sätt utan den måste vara sträckt den rakaste vägen!!! Snacka om miss!!!
Nåja, vi ska ha kabel till ett rum som är närmare antennen också så vi får använda den dit och så får jag ta och köpa en ny kabel så att vi kan få upp den lite snyggt också. Kommer nog att köpa 40-50 meter denna gång bara för att slippa samma scenario en gång till. Jag står hellre med några meter över än att jag har det så här.
Jag avskyr när det är så här tajt när man ska dra kabel.

Klammra kabel är för övrigt bland det tristaste man kan göra. Det är svårt att komma åt överallt, det är lätt att göra illa sig när man ska hamra på så trånga utrymmen och kabeln samarbetar sällan... Därför vill jag bara göra sådana saker EN GÅNG. Jag gör det en gång riktigt och slipper göra det fler gånger. Ett perfekt system, NÄR KABELN RÄCKER!!!!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela