småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Gardiner

Publicerad 2009-02-03 13:42:24 i Allmänt,




Något jag har lite ångest över är gardiner.
Inte i allmänhet, det är inte en fobi... Utan mer specifikt barnens gardiner.

De har inte haft några. Det har varit helt ok inifrån. Mycket ljus har konnit in i lekrummet och så.
Men utifrån!!!
Huuvva!!!
Ödehus!

Nu är ju inte jag den mest händiga personen.
Jag kan, men vill inte så där jättemycket.
Men oj vad jag tycker att det blir fint när jag väl ids hålla på, jag vill ju ha det ombonat hemma.

I veckan som var hängde jag upp gardiner i storebrors sovrum. Vilken skillnad! Visst, det blev mörkare, men så mycket mer bebott utifrån sett. Och rätt mysigt också... Jag har köp ett tyg för att sy gardiner till lekrummet också, men inte kommit mig för riktigt. Det finns helt klart med på min "to do" lista, men jag skjuter upp det hela tiden.

OM jag skulle ta och sy gardinerna idag så får det inte bli för komplicerat. Längder eller kappa, det är den stora frågan. Jag tänker bara fålla och så sy kanal. That´s it! Egentligen tycker jag nog att det är bättre med kappa i ett lekrum, men då måste jag skarva på mitten och frågan är hur bra det blir.

Det får nog bli längder ändå.

Så då ska jag bara få upp gardinstång också...
Hmmm, inte undra på att jag hela tiden skjuter upp det här...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela