småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ännu en vab vecka...

Publicerad 2009-02-10 09:22:33 i Allmänt,


Ja, vi får väl se om det är hela veckan. Den har ju bara precis börjat.

Lillebror hade feber igår på dan. Inte särskillt hög, på gränsen nästan. Men eftersom att den lille killen inte ens hade feber när han hade dubbelsidig lunginflammation, eller när han hade bronkit och aldrig när han har öroninflammation, så tas även låg feber på allvar.  Det är säkert inte något större fel på honom, varför skulle det vara det. Men eftersom att han inte börjat prata riktikgt ännu och fortfarandeär så liten så chansar vi inte.
Vi är också lite oroliga för att om vi skickar honom till dagmamman för tidigt så kan han smitta ner alla andra barn plus att det kan ta ompå honom så mycket lättare. Det hände ju med storebror sist. Han hann gå en vecka och sedan satt vi där med en jättesjuk kille.

Nåja. Ringde bossen igår och det var ok. Jag och maken har bestämt oss för att dela på dagarna. Han får sluta 12 istället för 15 så hinner jag in till mitt jobb till 13-13:30. Chefen verkar tycka att det var en bra idé. Med lite tur så behöver han inte ringa in någon annan för de timmar jag är borta. Makens chef behöver inte heller ta in någon annan för hans arbetsuppgifter. Blir bästa för alla, även om det blir en himla massa åkande för oss!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela