småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Usch vad kallt

Publicerad 2008-10-09 13:53:39 i Allmänt,




Här har dörren stått öppen större delen av dan. Hantverkare som sprungit in ich ut.
Snacka om att kåken är nedkyld!!! Hade jag haft någon ved inne hade jag nog till och med tänt en brasa.
Sitter i köket med fleece jacka på och undrar om det håller på att bildas istappar av andedräkten... Nej, riktigt så illa kanske det inte är, men nästan...

Nu är badrummet snart klart verkar det som. Plattsättaren trodde att han skuklle vara klar på måndag nån gång. Sedan är det rörmockarns tur och så ska snickarn hit och sätta upp hyllor och sånt.
Jag ser verkligen fram emot att få tillbaks badrummet!

Men försäkringsgubben är jag riktigt less på!!!!
Ringde honom för att få ett besked om hur  mycket det här kalaset kommer att kosta oss, direkt ur plånboken så att säga... Men det ville han minsann inte svara på!
Tack för den då!
Snacka om stor hjälp!
Riktigt undanflyende. Ville inte säga mer än vad sjölvrisken är på.
Det är som att dra ut tänderna på gubben när man vill få honom att säga något!

Det är ju inte riktigt som en "vanlig" renovering.
Då har man en budget, tar in offerter, kollar priser och kanske gör mycket jobb själv.
Nu är det ett projekt som utan förvarning landat i knät på oss. Försäkringsbolaget som håller i plånboken, utan att tala om hur stor den är... en massa folk som är inljeda av snickaren och ingen som vet besked. Vi har absolut ingen anin gom vad de kommer att anse att vi ska betala och vad som ingår!
Skrämmande!!!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela