småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lillebror gör stora framsteg

Publicerad 2008-10-07 22:20:53 i Allmänt,

Oj, vad fort det går!
Han har varit hemma så mycket den senaste tiden. Sjuk som han varit, stackarn.
Det gör att man blir lite "hemmablind" så att säga.
Vissa framsteg märker man inte förrän andra påtalar dem.

Idag t ex har han varit hos dagmamman.
Hon talade om att han ätit helt själv!
Suttit och slevat i sig yoghurt utan hjälp. Något han inte klarade av när han var där sist, för två veckor sedan.

Han har aldrig ätit själv förut!

Han har däremot lekt att han ätit, tränat som bara den. Jag har sett hur han slevat upp mat i luften med en leksaksslev och för den tillmunnen, men jag har inte låtit honom kladda själv.
Idag till middagen blev det ändring på det!
Han åt själv!
Utan problem!

Jag blir så stolt och glad.
Jag vet att det bara är naturligt och så, men det känns så speciellt när man ser sin lilla bäbis ta sådana kliv i utvecklingen. Jag änskar jag kunde stanna tiden. Få fler ögonblick med honom i den här åldern.
Alla åldrar är speciella.
Storebror är superhärlig i sin lillgamla ålder.
Lillebror är snart ingen bäbis längre, han går in i en vidare upptäckar fas. Det kommer också att bli spännande.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela