småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Födelsedagsfika och ont

Publicerad 2008-10-19 21:59:15 i Allmänt,

Snabb sammanfattning av dagen!

Har varit på födelsdagsfika hos barnens kusin som fyllde 8! GRATTIS!!!
Det var trevligt och smarrigt som alltid och barnen hade jätteskoj ihop. PRecis som de brukar.
Tyvärr kände jag att jag fick mer och mer ont under besöket. Klarar tydligen inte av att sitta på stoppade stolar. Märkligt, men nu är det så.
Det blev därför hämtmat idag. Man får vara bekväm ibland.
Särskillt när barnbidraget är timmar bort.
Det är verkligen en härlig utbetalning. Känns så bra att få en insättning mitt i månaden. Även om det skulle funka lika bra att det kom i slutet av månaden så är det en bättre känsla att det kommer in på kontot så där lagom innan lön. Går inte att komma ifrån.
Vi får en liten kick. En känsla av att vi kan unna oss lite vardagslyx.
Det skulle vi säkert göra ändå, men nu känns det mer lovligt!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela