småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Andra advent

Publicerad 2008-12-07 11:24:54 i Allmänt,



Andra advent. Julen närmar sig med stormsteg. I år har vi ingen adventsstake här hemma. Det känns osm att jag inte har någonstans att ställa den. Istället kör vi ett decemberljul som nedräkning till julafton och en massa röda ljusstakar till värmeljus. Mysigt som bara den, även om det inte är helt traditionellt.

Igår var jag på shoppingtur med bästa väninnan. Hittade en jul gardin till köket. Inget speciellt, bara vit och rödrutig. Passar jättebra till vårt röda hus med vita knutar. Jag satte upp dem igår och det blev jul direkt. Att så lite kan göra så mycket! Jag blev riktigt inspirerad att fortsätta pynta. Men istället för att ta fram en massa ska jag se óm jag kan handla färg och måla ett rum laom till jul.

Jag vet jag 'r tidsoptimist, men vad ska man göra...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela