småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Skit jobb!

Publicerad 2008-08-27 11:42:19 i Allmänt,

Eller rättare sagt:
Skit löne kontor, eller nåt!!!
Fel lön två månader i rad!
Till min fördel?
KNAPPAST TROLIGT!!!

Förra månaden glömde de att dra av min semester och ersätta den med semesterlön.
No problem! Tänkte jag, det fixar sig nästa månad.
JO JUST DET JA!

Denna månad har de dragit av tre dagar från förra månaden á 115 kr/timmen (26,5 h) och ersatt dem med semsterlön 98 kr/dag!

Någon mer än jag som ser att det rimmar illa. Det blir ca -2700 kr för mig, brutto! På tre dar!
TACKAR!!!
Puckon!

Det kan bara inte stämma.
Sedan kommer det lilla extra!
Jag har två veckor semester i juli och en vecka i augusti!
Visst, jag jobbar 60 %, men har valt att ta ut 100% semester den perioden, vilket står på mitt schema.
Så, förutom att summorna är totalt fucked up så har jag fått tre dar istället för femton!!!

Om jag är irriterad?
NÄÄÄÄÄÄ.... Hur kan nån tro det....( minimalt/maiximalt med ironi...)

Svarar de på ekonomi avdelningen?
Självklart inte!!!
Nu ska jag ringa igen!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela