småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ekonomibloggar

Publicerad 2008-08-20 23:23:02 i Allmänt,

Med jämna och ojämna mellanrum får jag för mig att kolla in ekonomi bloggarna.
De gör mig alltid inspirerad. Ger mig en vilja att bli rik. Får mig att känna NU.....

Så även denna gång.
Kan de så kan vi.
Det har antagligen gått över till imorgon.
Eller till nästa gång jag är på affären och känner "det voregott..." eller "vill ha...."
Då brukar alla goda föresatser rinna iväg och kvar står jag med tom plånbok, lite dåligt samvete och ett fånigt leende.

Känner någon igen sig?
Eller är det bara jag som inte har någon karraktär.

Jag och maken talar ofta om vår ekonomi.
Hur den ser ut idag.
Hur det skulle kunna bli bättre.
Hur vi ska kunna minska våra sulder i förtid etc.
Men det händer inte så mycket utan stannar mest vid att vi pratar om det...

Eller så händer det där oförutsedda.
Fuktskador på läpande band.
Barnen får växtvärk...
Tänder ska man inte ens prata om för då går det hål i dem....

Sen får jag ett ryck och läser ekonomibloggar igen och tänker "NU..."
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela