småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Efter regn kommer solsken...

Publicerad 2008-08-13 14:56:16 i Allmänt,

Hela dan, precis hela dan, har regnet vräkt ner. Inte små mängder heller kan jag tala om. Det har inte varit ett fint dugg regn utan riktigt ösregn.
Det sätter sig på humöret utan tvekan.
Vem orkar med något över huvud taget när det är sånt här väder?
Jag blir bara trött och less!
Vill inte!
Nyss skebn åtminstonde solen igenom. I hela 7 sekunder...

Sedan har det varit en kille här och mätt fukten i väggar och i mellan tak. Hemlighetsfull människa. Han hade inte lust att dela med sig av någon information frivilligt inte.
Jag frågade.
Han mumlade.
Sa till sist att han hade sett vad han behövde och att vi borde höra från snickaren...
Jaaa?...

Tydligen är det "inte så stor" fuktskada...
Vad nu det innebär. Hela badrummet kommer att måsta rivas upp men "inte så mycket i övrigt"...
Säger inte tillräckligt alls enligt min mening.

Jag vill vet hur mycket som ska rivas.
Jag vill veta när.
Jag vill veta om jag kommer att ha ett gapande hål mellan våningarna.
Det är vad jag vill veta.
Och så vill jag veta vem som ska betala för kalaset!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela