småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Avslutningar

Publicerad 2013-06-13 22:28:00 i Allmänt, familjeliv,

En stressig vecka med tidigt slut :-)

Avslutning för killarna. Lillebror gjorde sin sista dag hos dagmamman, känns märkligt måste jag säga. Han börjar i sexårs, eller förskoleklass, till hösten och är ju stora grabben nu. Han har följt med till dagmamman för lämning och hämtning sedan han var bara ett halvår gammal och hade sin första "egna" dag där på ettårsdagen. Så det har ju varit ett tag. Det blir mer personligt när man har dagmamma måste jag säga. Det är mer personligt när man alltid träffas samma person och barnen blir inbjudna i deras hem! Stor saknad men också spänning inför lillebrors stora kliv in i skolvärlden.

Storebror slutade ettan! Han var konferencier på avslutningen och presenterade sånger och tal tillsammans med en flicka från parallell klassen. Han var såååå duktig, även om jag kanske är en aning partisk. Inga stakelser eller missar. Han pratade högt och tydligt så att alla kunde höra vad han sa och han tittade ut på publiken utan att gömma blicken. Gograbben som är så stor och duktig!

Nu är det sommarlov som gäller. Killarna blir lediga i hela tio veckor med mig. Oj vad mys vi kommer hinna med. Man måste ta vara på såna chanser när man faktiskt får dem. Vem vet hur många hela sommar lov de kommer kunna ha.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela