småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Hmmpf, vilken morgon

Publicerad 2012-10-30 10:08:08 i Allmänt,

Lillebror vaknade för tidigt, som vanligt. Hinner inte mer än lägga mig igen (tänkta fusk vila efter att jag hållit honom sällskap vid frukosten) när maken ringer. Han meddelar stressat att jag måste upp - NU!! Hantverkare på väg. Hinner faktiskt få på mig kläderna och gå ner, men inte mer, innan det knackar på dörren. Så, idag är det full rulle här hemma.
Hantverkare i källaren som byter ut och sätter upp fler element. Äntligen kanske vi slipper frostskadade småtår när vi går ner i källaren, hoppas hoppas. Två lediga killar som lever rövare och så jag, som är alldeles för trött och less för att riktigt hänga med. Spännande blir det.
 
Storebror har haft sovmorgon och ska får medicin mot sin halsflurr och Lillebror hostar och snörvlar som bara den, det är väl hans tur nu då. Alldeles som att det kommer att lugna ner dem. HA! Jo, tjena...
 
Tur det finna kaffe!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela