småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Äntligen helg

Publicerad 2012-11-09 22:01:18 i Allmänt,

Blir lite varannan dags skrivande just nu. Mycket annat att tänka på. Både bra och dåligt.
Igår var jag hela dagen på sjukhuset och fick göra en massa test hos sjukgymnast och prata med kurator och skriva enkäter. Massor av frågor. Men det var det värt, till slut fick jag veta att jag kom in! Jag ska få gå en smärtrehabiliterings kurs i januari, 6 veckor! Tre dagar i veckan på sjukhuset med massor av träning. Och gruppsamtal och annat. Ska bli spännande. Jag ser verkligen fram emmot det.
Blir nog inte alls lätt utan en massa hårt arbete. Så länge det kan hjälpa mig så är jag beredd att prova det mesta. Krävs det hårt arbete så kan jag kämpa på. Jag har varit hemma snart ett år med värk och känner att det måste bli bättre än så här, livet kan inte vara så här! Så gammal är jag inte!! Jag har massor av år kvar i arbetslivet och kan inte ens leka ordentligt med barnen.
 
Jag kommer kämpa på och använda tjurigheten jag har så gott om! Även om jag inte blir av med smärtan så kan jag få ut mycket av den här kursen, jag kommer säkerligen kunna leva med smärtan på ett annat sätt efteråt!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela