småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Julskyltnignar

Publicerad 2012-12-14 16:01:16 i Allmänt,

Jag har varit dålig på att skriva igen. Riktigt dålig! Vad ska jag säga. Jag har ont och orkar inte med riktigt nu. Vill bara vara liksom. Har inte ens orkat julpynta riktigt. Gardiner och stakar är framme, men inte en enda tomte i hela huset. Och då har jag flera lådor med adventspynt förutom saker till granen. För att göra julkänslan än mer avlägsen så missade vi storebrors lucia. Det var i måndags, skolan har delat upp det efter årskurser så alla klasser hade inte samma dag. Storebror passade på att ha 39° feber istället för att vara tomte. Lite surt att vi skulle vara med och fixa fikat dårå. Jag sladdade förbi med kaffe och pepparkakor men stannade inte och fikade eller titta på lussetåg sen fick maken hämta termosen. Andra året irad som han valt just lucia att bli sjuk. Mammahjärtat gråter lite extra när han blir sjuk såna här gånger. Vi satsar på lillebrors lucia istället, de kommer ha tåget på måndag morgon, tidigt som den och utomhus. Jättefint när de står i snön med ljus och sjunger. Sista lusse firandet med dagmammorna. Nästa höst går bägge killarna i storskolan. Oj vad tiden går fort. För att få liiiite julkänsla i kroppen tänker jag stå på julmarknad imorgon, Har kokat knäck och gjort kort. Min mamma har bakat, det är egentligen hennes grej att stå på marknader men jag tänkte haka på för att få lite julkänsla och orka pynta.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela