småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Mycket nattbloggning

Publicerad 2010-09-16 00:17:52 i Allmänt,

Det är mycket nattbloggning just nu.
Det är inte för att jag har sömnproblem.
Eller, det har jag kanske. Jag får sällan sova så mycket som jag skulle vilja. En del är självförvållat och en del står mina små monster för.
Som det känns just nu så är det den enda tid jag har. Alldeles innan jag går och lägger mig.
Maken tjatar hål i huvudet på mig om att jag lägger mig alldeles för sent. Och det har han nog rätt i till stor del, men jag kommer hem runt åtta på kvällen och då ska jag käka middag. En aning sent för en riktig måltid känns det ofta som men vad ska man göra. Sedan vill jag få en chans att bara sitta ner efter en hel arbetsdag och efter det kanske få något gjort hemma innan man slappar en aning framför tv:n.
Oj vad fort tiden kan gå.

I morgon kanske jag hinner med mig lite bättre...
Knappast troligt men som en sann optimist så hoppas jag det ändå.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela