småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

jobb jobb jobb

Publicerad 2010-09-22 23:26:34 i Allmänt,

Så har arbetsveckan satt igång igen. Jag vet att det redan är onsdag och att de flesta redan är halvvägs till helgens ledighet. Men jag jobbar (som vanligt) ända till söndag och får vara ledig då de flesta andra har måndagsångest på väg till jobbet. På gott och ont.

Har haft en riktigt bra första dag på arbetsveckan. Det går halvtrögt för alla just nu men det kändes som att jag lyckades med det jag ville så humöret hamnade på topp och allt flöt på som bara den.

I morgon ska storgrabben få prova på gymnastik. Han har velat göra något länge nu och vi fick in honom på en reservplats på Rörelse och Lek. Nu är det bara att hoppas på att han gillar det. Han är en eftertänksam liten kille som inte vill göra något överilat, så han har sagt att han vill prova en gång och om han inte tycker att det är skoj så vill han slippa gå. Det är smart tänkt och jag har absolut inga argument emot det resonemanget.
Visserligen tycker jag att hans försiktighet ibland gränsar till en blandning av feghet och lathet, men den här gången har han rätt i det han säger. Bara för att man är ett barn så måste man ju inte tycka om allt bara för att  ens föräldrar tycker att det verkar skoj. Alltså får han prova en gång innan vi bestämmer att han ska gå två terminer. Det är bara synd att jag inte får följa med honom dit själv. Men som jag har förstått det så får inte föräldrar vara i lokalen under träningspasset så jag missar inte så mycket.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela