småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Dagen efter

Publicerad 2010-09-20 09:51:32 i Allmänt,

Så var det dagen efter valet. Idag får alla politiker, nya som gamla, vinnare som förlorare ta nya tag och se hur de ska få ihop styret av landet. Inte bara i riksdagen utan även i kommuner och landsting får de analysera valresultaten och ta tag i vem som ska sitta var och vem som inte sitter kvar.

I många fall är det nog inte helt fel med ett regimbyte på kommunal nivå.
Jag kan dock inte säga att jag tycker om att det i vissa fall sker på grund av Sverige Demokraternas intåg. Man får säga vad man vill och tycka vad man vill men min bestämda åsikt är att det partiet inte är bra för ländet Sverige. Mest för att jag inte tycker att de är bra för mänskligheten. Visst, de försöker vara rumsrena nu men det hjälps inte. Jag kan förstå att de fått många röster för att de öppet disskuterar invandrar politiken, något som inte öppet debateras av etablerade partier, det är en fråga man inte vill ta i riktigt.
Jag kan hålla med om att den frångan inte skötts särskillt bra och att invandrar politiken inte fungerat särskillt bra i många fall. Men jag tycker att det skulle varit bättre om de etablerade partierna erkännt det och öppet disskuterat vad de ska göra för att förbättra situationen. Det hade också varit mycket bättre om de öpet gått ut och sagt vad de tycker och tänker i sak gentemot SD. Att bara gå ut och säga att de är fariga och att ingen ska rösta på dem har uopenbarligen inte fungerat. Att i efterhand gå ut och säga att det finns klara kopplingar till både gammel- och nynazism känns fel. Har de sådana klara kopplingar mm så hade det varit bättre att få ut det innan vallokalerna stängde.
Klara bevis på rasism och nazism istället för luddigt prat om att de är främlingsfientliga hade varit bättre.
Moderaterna gick åtminstonde ut och talade om att deras budget inte höll. Att siffrorna inte stämde och mötte dem därmed med sakliga motbevis och argument. Det kan vara en anledning till att de ökade.
Inte hela sanningen men en del, vem vet.
Folket vill nog ha klara besked om vart pengarna går. Hur vi ska få ordning på landets ekonomi. Hur ALLA i det här landet ska få det bättre.
Så länge inte någon möter SD:s utspel så kommer de fortsätta att peka finger och de kommer att lyckas samla anghängare som inte förstår bättre för att ingen tar sig tid att förklara för dem.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela