småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sjukskriven...

Publicerad 2010-10-17 12:54:07 i Allmänt,

Efter en massa ångest sjukskrev jag mig fre-sön. Jag har alldeles för ont i magen för att klara av att jobba. Det går inte att fejka ett smil när magsyran försöker ta sig ut genom bröstkorgen...

Det känns förjä..ligt att det ska vara så ångestfyllt att sjukskriva sig. Bossen har ingen känsla för personalen i såna fall. När han är dålig så går han hem med ett leende, när personalen är sjuk är det mutter och sarkasm sedan går han hem oavsett hur bemanningen är. Aldrig att han skulle stanna för att täcka upp om det saknas personal.

Inte undra på att man får magsår!

Fast nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Det är inte magsår förrän doktorn sagt så. Vilket hon kanske gör på onsdag när jag ska dit. Till dess så är det bara lite katarr... Eller, lite och lite...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela