småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Barnfritt

Publicerad 2010-10-04 09:49:19 i Allmänt,

Måndagar är tveeggade. Så är det.
Som jag sagt förut så är jag ledig måndagar (yieppiii), vilket alltid är härligt. Men det är rätt ensamt också. Alla andra är ju på jobbet. Det är inte lika lätt att umgås med vänner och familj när man är ledig måndagar som när man är ledig helg. Det känns extra tydligt idag eftersom jag var ledig i helgen. Kontrasterna blir riktigt tydliga om man säger så.
 
Det ärlugnt och skönt hemma eftersom att barnen är hos dagmamman. Det är en fördel, jag får verkligen ta det lugnt och ladda upp inför arbetsveckan.
Vissa veckor i alla fall.
Tyvärr har maken upptäckt att jag minsann är ledig måndagar. Det innebär att han kan boka upp mig hela dan, och det gör han. Flera veckor på raken.
Tack för den då.

Han har fått dille på att boka upp telefonsamtal som jag måste vara hemma och ta. Plus att han ser till att det är en stadig ström hantverkare som ska hit "nån gång under dan" - "kanske" så att jag omöjligt kan lämna hemmet. Sedan när allt bokat är avklarat så är det dags att hämta kidsen så då kommer jag heller inte iväg.

Det har resulterat i att jag försökt hitta en dag när jag kan åka till doktorn själv i flera veckor nu men inte fått en ledig dag där jag vetat en tid jag kan vara där. Med andra ord så har jag inte kommit iväg än...
Samma med klippning. Jag behöver desperat en klipp tid men det finns ingen klar lucka då jag kan gå.
Maken däremot, han gick förra måndagen. Direkt efter jobbet eftersom att jag ändå var hemma.
Sååå omtänksamt.
Skillnaden är att han är redan granne med frissan när han är på jobbet. Åker han direkt hem så tar det runt 45 min innan han är här och lika lång tid till innan jag kommit fram till frissan. Sp jag skulle komma lagom tills de stängt och gått hem.

Om han bokar in mig på nåt nästa vecka kommer jag att strunta i det och göra det JAG vill och inte det HAN tycker.

Idag ska det komma hit en målare och det ser jag visserligen fram emot, litegrann.
Jag är bara lite skeptisk. Det är en hel del vi måste göra i underarbete själva innan det ens går att tänka tanken att tapetsera. Laga hål i tak och väggar t ex och det känns just nu rätt avlägset att vi ska hinna med oss.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela