småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sköna söndag

Publicerad 2010-11-07 12:35:32 i Allmänt,

Målaren blev klar i fredags.
De var två som jobbade halva fredan för att hinna klart till helgen. Det var det helt klart värt.
När de var klara for vi iväg och käkade hamburgare med killarna och handlade en del inför middan vi skulle bjuda på igår.
Det tog som vanligt sin lilla tid att käka och att handla så vi var tillbaka rätt sent.
Snacka om att vi slet hårt för att få grundstädat innan vi gick och la oss.
Sedan var det bara att börja om på lördan. Men skam den som ger sig.

Vi hann både få dammsugit och torka golven. Plus att vi fick upp gardiner och hann laga tre rätters innan gästerna kom på lördag eftermiddag.
Maken hann dessutom iväg och tända ljus på sina farföräldrars gravar. Det var ju Alla hlegons också.
God mat och trevligt sällskap!
Som alltid när K & M kommer med barnen.

Idag ska vi bjuda våra föräldrar på fika så de också får se slutresultatet av målarens slit.
Sedan blir det välförtjänt mys i soffan.
Slappa ska vi.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela