småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Mys måndag

Publicerad 2010-11-08 09:51:37 i Allmänt,

Jag är ledig idag. En perfekt start på arbetsveckan efter en veckas semester med massor av hemmafix.

Idag ska storgrabben åka skridskor med dagmamman. Spännande värre.
Sist han försökte sig på det var för ett och ett halvt år sedan, kanske till och med två år sen.
Då tog han sig mitt ut på isen och drattade omkull. sen höll han inte på att ta sig av isen.
Efter det har han högt och tydligt deklarerat att han slutat åka skridskor. Har vi inte förstått det?
Varje gång vi tagit upp det har det varit samma svar.

Idag däremot så såg han verkligen fram emot att åka. Han vill väldigt gärna kunna åka skridskor och jag sitter och håller tummarna för att det ska gå bra den här gången. Att han inte ska bli skrämd igen. Det vore så synd om det skulle åg åt pipan den här gången också.
Men han är ju mycket större nu och har nog förstått att det kan ta några försök innan man klarar av nya saker

Själv ska jag slappa och ta det lugnt idag. Det känns som att jag behöver det efter en veckas renoveringar här hemma. Det var ju inte nån vilsam semester om man säger så.
Det är i alla fall planen. Men det lär väl bli nåt matnyttigt innan det är klart ändå!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela