småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snart börjar allvaret

Publicerad 2010-01-20 19:04:27 i Allmänt,

Imorgon börjar min arbetsvecka. När de flesta går mot ledig helg så sätter allvaret igång för mig.
Har pratat med bossen och vet redan nu att en del pappersarbete väntar mig nu när jag kommer in. Så pass att jag får börja lite tidigare än de andra för att städa upp efter min frånvaro.

Maken har varit hemma och vänt.
Han kom hem och åt sedan for han iväg.
Men det är inte alls så illa som det låter, han fick en lysande idé att hyra några filmer inför veckan som kommer.
Super!
Alltså drog han iväg en liten stund och kommer hem och nattar sedan.

Jag ska röja av efter middagen och fixa en matlåda tills imorgon. Det är alltid bättre att ta med mat än att stå med en oinspirerad mikrolåda. Det är bara inte gott!

Båda killarna har gjort helg nu.
Storebror är också ledig imorgon.
På torsdagar brukar lillebror och maken hälsa på hos dagmamman så att lillebror får leka lite med andra barn och inte kommer bort ifrån gruppen helt och hållet. Men nu är det inskolning på gång. Andra veckan som en lite tjej inskolas, hon har tydligen inte alls någon lust att börja hos dagmamma. För att det ska flyta på så smidigt som möjligt så kommer inte maken och lillebror. Det blir alldeles för mycket intryck för stackarn.

Jag kan inte låta bli att bli lite tacksam för att mina killar har så pass mycket GO i sig och är så trygga i sig själva.

Båda har varit inskolade på en dag.
Inga problem.
Inga svackor.
Inskolade helt och hållet på några dagar och därefter helt nöjda med att få leka på dagarna.
Det gör det lite enklare att lämna barnen när man har sån tur.
Om de inte trivdes alls skulle det kännas mycket värre.
Bara det att de skulle låta som att de inte trivdes på morgonen, oavsett hur bra resten av dagen skulle vara, skulle ge en olust känsla i magen medans man är på jobbet.

Man har lite tur i alla fall.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela