småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sjuklingar

Publicerad 2010-01-26 11:02:56 i Allmänt,

Storebrors feber har gett med sig lite. Jag tycker INTE om när barnen får upp emot och över 40°. Känns minst sagt olustigt för mig, för att inte tala om hur det måste kännas för dem.
Nu håller han sig runt 38°, vilket känns mycket lugnare.
Däremot verkar det som att lillebror också tänker bli krasslig.
Han har ingen direkt feber ännu, men det känns som att det är på G.
Och varför inte?
Hur ofta är bara ena barnet sjukt...?
Jag bara undrar.

Storebror blir hemma hela veckan för återhämtning och tillfriskning.
Dessutom ska han få vara ledig nästa veckan när dagmamman är bortrest.
Finns ingen anledning att han ska vara hos vikarie när vi ändå är hemma.

Känner mig lite bättre idag.
60 är ändå ett ok värde.
Hjälmfritt och relativt ofarligt.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela