småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Medans jag funderar

Publicerad 2010-01-20 11:01:26 i Allmänt,

Efter att ha lämnat storebror hos dagmamman så har jag funderat över hans beslut att jag inte får bo kvar här om jag inte kompromissar med honom (dvs låter honom göra som han vill...)

Eftersom det inte finns en chans att han kommer att få bestämma här hemma så kommer jag alltså bli pekad på porten. Efter bråket i morse vet jag inte ens om det är en belöning eller ett straff ;-)

Men man ska ju lyssna på sina barn så nu har jag funderat över det i alla fall...
Under tiden har jag:
Varit och handlat med lillebror.
Tömt och självklart fylld diskmaskinen - på något konstigt sätt är det aldrig slut på disk. Ungefär samma med tvätthögen...
Bäddat sängarna och plockat undan lite.

Nu ska jag begära VAB och slita mitt hår över vem som var hemma när igen. Börjar bli lite tunnhårig efter 2009 - året vi vabbade!
Sedan blir det en tvättmaskin och så måste jag bära in en massa ved igen. Börjar bli lite i gillestugan och det är så mysigt med värmen från en brasa så här mitt i smällkalla vintern.

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela