småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Semestern är slut

Publicerad 2010-08-25 23:01:41 i Allmänt,

Den tog slut en dag tidigare än beräknat till och med.
Jag skulle ha varit ledig igår men då fick jag hoppa in och jobba en dag tidigare än planerat eftersom alla mina kära kollegor var sjuka. Så kan det bli.
Idag var min första "riktiga" arbetsdag.
Plus att det var lönedag minsann.

Vi har nya löner från förra månaden och det här var första utbetalningen efter de nya riktlinjerna. Hade på känn att det skulle bli problem och mycket riktigt de har räknat helt fel på min lön. Jag har inte alls fått den lön som det är sagt. Det var illa nog som det var utlovat och jag misstänkte en sänkning. Men som de räknat nu så får jag 1600 kr mindre än enligt förra räknesättet. Det var sagt att det skulle bli bättre men inte för mig då.

Idag fick jag inte tag på lönekontoret så vi får väl se om de behagar svara i telefonen i morgon...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela