småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Forfarande krassligt

Publicerad 2010-08-31 10:32:52 i Allmänt,


Maken tog med lillgrabben till distriktläkarjouren igår kväll. Tur att de finns när man nu aldrig kan få träffa sin egen familjeläkare...
Eftersom minstingen har hunnit med att vara sjuk en hel del under sina tre år så är vi en aning hyperkänsliga när det kommer till honom. Nu har han hosta som värsta storrökaren så det var lunginflammation som oroade oss. Förra förkylningssäsongen lyckades han få det 2 gånger plus att han fick bronkit efter det...
Den här gången verkar det som att han slipper det - än så länge... Däremot spökar öronen. Doktorn såg minsann en begynnande öroninflammation, eller två egentligen det var ju bägge öronen det gällde.

Men ingen medicin, inte än. Med lite tur så går det tillbaka så det inte behövs.

Jo men tjena.
Tur!?!
Den grabben?

Knappast troligt. Men, men vi väntar väl ett par dar och åker tillbaks om inte febern släpper... De skulle ha svängdörrar på det där stället. Det skulle underlätta en aning för småbarnsfamiljer om man säger så

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela