småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Rörmockaren

Publicerad 2009-09-08 10:18:56 i Allmänt,

Idag måste jag hålla mig hemma.
Det ska EVENTUELLT komma en rörmockare.

Vi ska ta bort ett element och en diskho i ett tidigare kök.

Det är härligt med hantverkare. Speciellt deras arbetsbokning.
På frågan "när kommer ni?"  Får man sällan eller aldrig ett rakt svar.
"Tisdag kl 10.! Knappast.
"Vi kommer nog i morgon, kanske, eventuellt, möjligen..." etc etc...
Med andra ord är jag fången i mitt eget hem.
Itne för att jag hade några speciella planer.
Men nu kan jag inte åka iväg om jag skulle vilja, jag MÅSTE vara hemma.
Vi får se om det kommer någon eller om jag blir hemma imorgon också.

En annan sak med att måsta vara hemma är att det är så himla oinspirerande.
Även om jag är hemma och det finns massor av saker jag borde och måste och skulle kunna göra så har jag helt enkelt ingen lust.
Bara det att jag måste suger glädjen av att vara hemma.
Vore det inte för det skulle jag kunna göra en enver ending to do lista...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela