småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Provtagning i morgon.

Publicerad 2009-09-27 23:28:35 i Allmänt,

Lillebror ska på sin vanliga måndagskoll i morgon.
Har funderat en del över hans värden.
Jag tror inte att de är riktigt låga. De kan till och med ligga runt 50, inte alls omöjligt. Han har inga prickar alls just nu. Så skönt!
Men han verkar inte må bra.
Han vill inte äta. Yoghurt och pepparkakor öppnar han munnen för, inget annat.
Han vill inte ens ha sin välling, vare sig morgon eller kväll!

Det får mig att mjisstänka attnågot inte är riktigt rätt.
Om det är värdena som svajar eller om det är en flunsa eller liknande har jag ingen aning om.
Så vitt jag vet så kan det bero på att han är två år och helt enkelt inte vill äta!

Men vad man analyserar minsta lilla avvikelse när han nu har en allvarlig sjukdom.
Spelar ingen roll vad det är, men man vill få allt att ha betydelse.

Det ska bli skönt att få provsvar i morgon så att jag kan slappna av lite vad gäller den saken i alla fall. Det har ju gått så långt. Det är inte resultatet i sig, dvs vilket värde han har som gör mig lugnare. Det är vetskapen om värdet så att man vet hur hårt man måste kontrollera allt han gör.
Fast självklart blir jag lugnare ju högre värdet är!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela