småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Höst krukor

Publicerad 2009-09-27 23:22:33 i Allmänt,

Jag har efter många om och men bestämt mig för att sätta lite ljung i en kruka på bron. Det är så himla trist när alla blommor och all färg försvinner på hösten.
Jag hade inte tänkt plantera någon ljung i år eftersom jag inte har haft tid och ork... Dessutom har jag tänkt att det inte kommer att gå att ha krukor när väl snön börjar komma. Men nu är det bestämt, det får bli som det blir och snön är några månader bort ännu.

Sagt och gjort. Sprang in på blomster landet på lunchen idag. Tänkte mig en eller två plantor ljung och kanske någon silverek eller liknande.
Vad möts jag av?
Stora skyltar 39,- för ljung, 6 st 100,-.
Jag hade inte tänkt sätta så mycket!
Men vill jag köpa två plantor för nästan lika mycket som 6 plantor?

Det slutade med att jag gick därifrån utan någon planta alls.
Jag ska fundera tills i morgon eller tisdag.
Kanske jag ska sätta i blomlådor också...
Eller så handlar jag det jag tänkte från början och blundar när jag är i närheten av prisskyltarna!

Hjälp!
Att det ska behöva bli så komplicerat när jag bestämt något så enkelt!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela