småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Gårdagen

Publicerad 2009-09-29 09:56:00 i Allmänt,

Det blev inte som jag tänkt igår.
Det blidde t ex inga blommor eller ljung efter lillebrors provtagning.
Nej, det blev ett akutbesök hos optikern.

Sån himla otur. När jag vaknade och skulle ta på mig mina glasögon stötte jag till dem på nattduksbordet så de for i golvet. Det i sig är kanske ingen stor sak i vanliga fall, jag menar glasögon har en förmåga att fara iväg sådär. Men saken är den att jag har glas-glas i mina glasögon och inte plast-glas. Det är inget man tänker på normalt. Men denna gång hade det extrem betydelse. Det högra glaset sprack! Tvärs över hela glaset går en spricka, ungefär som ett rejält stenskott på en bilruta! Jag ser alltså inte alls mycket med det högra ögat när jag änvänder glasögonen nu.
Det innebär att jag inte ens kan ha dem i väntan på nya glasögon, för det är ju som bekant minst 1-1,5 veckors väntetid på nya glasögon...
Alltså blev optikerbesöket extra akut. Jag var tvungen att få ut linser, som jag inte har haft på 6 år typ, och jag var tvungen att hitta nya bågar.
Ett antal tusen fattigare lämnade vi den butiken och åkte direkt hem. Man tappar lite shopping lusten om jag säger så.
Nu har jag sagt i kanske två månader att jag skulle vilja ha nya glasögon, men jag hade velat haft lite tid på mig att leta bågar och framför allt kunna använda mina gamla glasögon under väntetiden...

Det hade kunnat blivit nya shopping tag idag, men det ska komma hantverkare igen. En elektriker som ska dra el till utebelysningen. Det får prioriteras, vi går ju mot mycket mörkare tider så det ska bli skänt att kunna se något på gården efter kl 13.

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela