småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sen söndagsblogg

Publicerad 2009-10-04 23:49:54 i Allmänt,

Har jobbat hela helgen. Vi har haft sjukskrivninga på jobbet och gått en man kort hela helgen. Det sätter sina spår... Man blir lite mer slut än annars och hinner lite mindre än man vill.

I morgon är det provtagning. Storebror får följa med till sjukhuset och sedan vara hemma med oss. Han klagar över ont i halsen och är alldeles röd i svalget när man tittar. Det känns inte helt nödvändigt att skicka iväg honom till mulle skogen i det skicket. Risken finns ju att han blir ännu sämre av att vara ute i kyla och fukt.
Jag börjar faktiskt få ont i halsen själv. Så nu håller vi tummarna för att jag får hålla mig hyfsat frisk. Maken lpter rätt hes han med, även om det inte brutit ut något riktigt ännu.

Ser fram emot tre dagar från jobbet om jag ska vara ärlig. Även om jag måste det redan kl 8 på tisdag, jag måste alltså åka kl 7:30 för att hinna. Så är det när vi har morgon utbildning med regionschefen. Vi får lösa det med att maken vabbar halv dag och börjar lagom till efter lunch. Tur att jaghar min älskling som ställer upp!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela