småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Onsdag.

Publicerad 2009-10-28 09:48:04 i Allmänt,

Fel tajmad morgon...

Storebror är hos dagmamman. Han är glad och nöjd. Vi möttes av att det var dags att skrapa skålen efter att hon bakat muffins med de tidiga barnen.
Lillebror står här hemma vid dörren och vill ut. Han har själv tagit på sig skorna, inte på rätt fot men ändå. Han är en riktig ute kille, bara att inse. Problemet idag är att jag ska dricka kaffe innan jag går ut.
Det bara är så. Jag valde att inte göra det innan vi lämnade storebror för att kunna stressa mindre. Men då får jag istället leva med att lillebror hetsar mig oavbrutet!

Maken slutar tidigt idag!
Härligt!
Eftersom jag jobbar helger så träffas vi inte så mycket som jag skulle vilja. Så nu när han får arbetstidsförkortning denna vecka så valde han att ta ut den idag så vi får umgås lite under normala former. Dvs före kl 21 på kvällen;-)
Blir nog nån mysmiddag och lite to do här hemma nu när vi fick chansen. Vi har fortfarande inte monterat vitrin dörrarna till Billy hyllan och rumsavdelaren till sovrummet ligger fortfarande i lådor.
Vi har inte någon brist på saker att göra med andra ord.

Nu är det bäst jag dricker upp mitt kaffe innan lillebror bygger en kattlucka i ytterdörren...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela